Sabtu, 28 November 2009

Belia dipelawa program Burger Mat Salai

Belia dipelawa program Burger Mat Salai











KIOS burger yang akan digunakan oleh usahawan baru yang menyertai program Burger Mat Salai di Kepala Batas, Pulau Pinang baru-baru ini.
________________________________________

KEPALA BATAS - Syarikat perniagaan berasaskan kios burger, Mat Salai Sdn. Bhd. (Mat Salai) yang beribu pejabat di Kuala Lumpur mempelawa lebih ramai usahawan kecil khususnya di kalangan belia di kawasan utara supaya menceburi perniagaan menjual burger dalam usaha menjana pendapatan yang menguntungkan.
Pengedar Tunggal Mat Salai di kawasan utara, Muhammad Mohd. Ali berkata, program berasaskan mentor mentee ini memberi penekanan daripada aspek menawarkan bimbingan, sesi ceramah sehinggalah kepada menjayakan perniagaan yang diceburi kumpulan berkenaan.
"Terdapat beberapa pakej yang ditawarkan kepada usahawan baru iaitu kios asas (mudah alih) yang berharga RM5,000, kios premium (statik) berharga RM11,000 dan yang terbaru lori bergerak bernilai RM10,000," katanya ketika menyampaikan ceramah kepada peserta Bengkel Usahawan Perniagaan Mat Salai di sini baru-baru ini.
Muhammad menjelaskan sebanyak 50 kios perniagaan tersebut akan dibuka di sekitar Pulau Pinang menjelang bulan depan dan disusuli dengan daerah lain seperti di Perai, Sungai Petani, Kulim, Baling, Langkawi, Jitra, Parit Buntar, Bagan Serai, Selama, Gerik dan Pengkalan Hulu.
Menurutnya, setiap usahawan yang menceburi program berkenaan akan dibekalkan dengan peralatan memasak, pakej promosi dan mereka perlu menghadiri kursus penyediaan makanan termasuk pengurusan perniagaan.

Tiada ulasan: