Khamis, 31 Disember 2009

DPMM tumpu bandar kecil

DPMM tumpu bandar kecil
Sinar Harian : 31/12/09

Dewan Perniagaan Melayu Malaysia (DPMM) menumpukan bandar kecil di setiap zon bagi menganjurkan Festival Pembangunan Usahawan Melayu yang akan bermula dari Januari hingga Jun tahun depan.

Presidennya, Syed Ali Alattas berkata, ia bertujuan membantu dan melonjakkan potensi usahawan setempat dalam industri kecil dan sederhana (IKS) Melayu ke peringkat nasional.

Menurutnya, produk dan perkhidmatan yang bakal dipamerkan terdiri daripada pelbagai segmen dengan menekankan produk halal.

“Festival Pembangunan Usahawan Melayu mensasarkan kehadiran 10,000 pengunjung setiap hari pada setiap festival.

“Ia membabitkan lima zon iaitu Selatan, Utara, Timur, Tengah dan Sabah,” katanya pada taklimat media mengenai festival itu di Kuala Lumpur, semalam.

Festival Pembangunan Usahawan Melayu adalah program pertama anjuran DPMM tahun depan menghimpunkan pelbagai pihak seperti kementerian, jabatan persekutuan dan negeri, agensi kerajaan, syarikat berkaitan kerajaan (GLC) dan usahawan Melayu.

Ia turut menawarkan pelbagai aktiviti menarik seperti seminar bimbingan usahawan, dan sesi pemadanan perniagaan.

Ia turut membabitkan pelancaran produk serta demonstrasi produk dan perkhidmatan usahawan.

Festival julung kali diadakan itu akan bermula di zon Selatan dari 8 Januari hingga 10 Januari tahun depan di Muar, Johor.

Ia membabitkan 80 gerai disediakan DPMM sebagai peluang kepada usahawan untuk mempamerkan produk dan perkhidmatan.

Syed Ali berkata, DPMM mensasarkan seramai 200 usahawan menyertai setiap festival, namun ia bergantung kepada lokasi.

Bagaimanapun beliau berkata, DPMM terpaksa menghadkan penyertaan kepada 80 usahawan bagi Zon Selatan kerana lokasi agak kecil.

“Justeru, kami berharap supaya kerajaan dapat membina dewan pameran lebih besar di setiap daerah pada masa akan datang bagi memberi kemudahan kepada pelbagai pihak menganjurkan pameran untuk semua.

“Kemudahan seumpama itu dijangka membantu rancangan kami menganjurkan festival ini di setiap negeri pada 2011,” kata Syed Ali.

DPMM masih membuka penyertaan kepada usahawan setempat yang berminat menyertai Festival Pembangunan Usahawan Melayu di zon Utara, Tengah, Timur dan Sabah.

Mereka boleh menghubungi DPMM pusat atau DPMM negeri untuk pertanyaan lanjut.

1 ulasan:

Tanpa Nama berkata...

Selamat hari, saya Josef Lewis. Seorang pemberi pinjaman yang bereputasi, sah dan sah. Kami memberi pinjaman semua jenis dengan cara yang sangat cepat dan mudah, Pinjaman Peribadi, Pinjaman Kereta, Pinjaman Rumah, Pinjaman Pelajar, Pinjaman Perniagaan, Pinjaman Pencipta, Penyatuan Hutang. dan lain-lain

Dapatkan diluluskan untuk pinjaman perniagaan atau peribadi hari ini dan dapatkan dana dalam minggu permohonan yang sama. Pinjaman peribadi ini boleh diluluskan tanpa mengira kredit anda dan terdapat banyak pelanggan gembira untuk menyokong tuntutan ini. Tetapi anda bukan sahaja akan mendapatkan pinjaman peribadi yang anda perlukan; anda akan mendapat yang paling murah. Inilah janji kami: Kami menjamin Kadar terendah untuk semua pinjaman dengan faedah cagaran percuma.

Kami berusaha untuk meninggalkan kesan jangka panjang yang positif dengan melampaui jangkaan pelanggan saya dalam semua yang saya lakukan. Matlamat kami adalah untuk merawat anda dengan maruah dan rasa hormat sambil menyediakan perkhidmatan berkualiti tinggi tepat pada masanya. Tiada nombor jaminan sosial yang diperlukan dan tiada pemeriksaan kredit diperlukan, 100% Dijamin. Sila balas dengan serta-merta menggunakan butiran di bawah jika berminat dengan pinjaman dan bebas daripada penipuan ..

E-mel: progresiveloan@yahoo.com
Panggilan / WhatsApp: +16626183756
Laman web: https://progresivefunding.wordpress.com